Ramai Yang Tak Tahu Dengan Buat Simpanan Emas Ni Je Kita Mampu Untuk Tampung Pendidikan Anak-Anak Tanpa Buat Pinjaman!

Sini Lia kongsikan cara orang Cina kaya simpan emas untuk dana pendidikan anak-anak mereka.

01

KELAHIRAN

Orang cina setiap kali dapat anak, tak fikir panjang, terus beli 100 gram emas!

02

HADIAH HARI JADI

Setiap kali hari jadi anak, mak ayah mereka akan beli lagi 100 gram emas sebagai hadiah. Tapi 100 gram tu bukan anak yang pegang tau, mak ayah mereka yang akan tolong simpankan.

03

18 TAHUN

Bayangkan, umur anak dah 18 tahun, anak mereka dah ada 1,800 gram emas! Maksudnya dah ada 18 kepingan 100 gram.

04

NILAI RUMAH TERES

Kalau ikut nilai sekarang, 1,800 gram x RM175 = RM315,000 . Tahu tak, dengan nilai ini anak mereka lebih mampu nak beli rumah teres secara tunai.

05

UNIVERSITI

Pastinya, duit tu juga dah terlebih mampu untuk belanja pengajian anak mereka di Universiti. Dan boleh je kalau nak beli sebuah kereta untuk mudahkan urusan anak mereka.

06

TAK SEMUA MAMPU

Tapi. Lia percaya, tak semua orang mampu simpan 100 gram emas ni. Sekali nak simpan kena keluarkan cash RM17,500.

07

CARA PALING MUDAH

Sebab itu posting viral Lia semalam tu, Lia kongsikan cara paling mudah untuk buat simpanan dana pendidikan anak-anak kita.

08

FORMULA 1:1

Dengan formula 1:1, iaitu 1 bulan 1 gram emas. Untuk 1 gram, baru RM175.

09

KENA KONSISTEN

Kalau konsisten buat simpanan emas macam ni, yakin dan percaya lah umur anak 18 tahun, anak dah ada emas sebanyak 216 gram! Dengan nilai sekarang ni RM 37,800.

10

216 GRAM EMAS

Tak mustahil pada tahun 2036, nilai 1 gram emas boleh cecah RM 300. Pada waktu tu, 216 gram emas nilainya RM 64,800!

11

TAMPUNG UNIVERSITI

Jadi nilai 216 gram itu juga masih mampu nak tampung kos pengajian universiti 18 tahun akan datang nanti.

12

KUASA BELI

Lia yakin dan percaya, sifat emas ni mengekalkan kuasa beli selama 1,400 tahun lagi.

13

1 EKOR KAMBING

Tengok je lah teori ‘1 dinar seekor kambing’. Zaman Nabi dulu, 1 dinar ni mampu beli seekor kambing. Lepas 1,400 tahun, dengan 1 dinar kita masih mampu beli seekor kambing. Fahamkan?

14

TABIAT MENYIMPAN

Apa-apa pon. Paling penting sekali, mak ayah sendiri perlu ada tabiat suka menyimpan, tak kisah simpan duit dalam RM atau simpan dalam emas.

15

PERGI HAJI

Lebih menarik lagi, dengan simpan emas ni pon boleh guna untuk pergi haji! InshaaAllah yang ini Lia akan kongsikan untuk post yang seterusnya.

Silakan LIKE, #SHARE dan TAG orang yang anda sayang.

Kenali Nur Aliah Mohd Nor

Beliau merupakan CEO kepada syarikat Chettaki Omey Sdn Bhd dan telah dijemput berkongsi kepada ratusan bisnesman di seluruh Malaysia. Lia ada kongsikan lebih banyak ilmu pelaburan emas di telegram.

Leave a Reply

Open chat
1
Hai. Kami Team Lia, Dealer Emas JomGold. Ada apa yang boleh kami bantu?